sosnowiec_gwiazda

Zanim zaświeci pierwsza gwiazdka – jak kupujemy prezenty

Niezależnie od tego gdzie i jak spędzamy Święta, nikt z nas nie pozostaje obojętnym na grudniowy czas dobroci, prezentów i … zakupów. Dla jednych to nieskończona przyjemność, dla drugich stres i czynność zostawiana na ostatnią chwilę. Sezon na zakupowe szaleństwo w pełni!

Gwiazdka to jeden z tych momentów w całym roku, który powoduje, że częściej myślimy o innych i o tym dlaczego warto bliskim osobom, ale też sobie sprawić przyjemność. Kiedy nadchodzi ten upragniony grudzień pełen światełek, stroików, pierników i płynących zewsząd świątecznych piosenek, większość z nas popada w prezentową gorączkę i zaczyna doroczny maraton zakupowy. Jak gwiazdkowe upominki kupują Polacy? Przedstawiciele centrów handlowych wskazują na kilka zachowań, jakie co roku powtarzają klienci.

piaseczno_instalacja

Łowcy okazji

Już podczas letnich wyprzedaży szukają pomysłów na prezenty pod choinkę. Kupują upatrzone rzeczy, często markowe w okazyjnych cenach i odkładają na dno szafy, gdzie czekają aż do Świąt. Ta grupa o gwiazdce myśli też przy okazji takich akcji jak Black Friday czy Cyber Monday. – Dla nich wszelkie akcje rabatowe są doskonałym momentem na złowienie okazji i zakup prezentu świątecznego dla najbliższych. To też sposób na rozłożenie wydatków, które w tym czasie często nadwyrężają domowy budżet. W Designer Outlet Sosnowiec w ciągu roku organizujemy wiele akcji wyprzedażowych, podczas których, jak przyznają nam sami klienci, udaje im się wyszukać idealne prezenty pod choinkę. Wielu z nich postępuje tak co roku, bo to sprawdzona, niezawodna metoda – mówi Elżbieta Zygmunt Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.

Skrupulatni, planujący

Są tacy, którzy uwielbiają przedświąteczne zamieszanie, ale prezenty kupują z kartką w ręku. Od dawna mają zaplanowane co każdy z domowników znajdzie pod choinką. Przyjeżdżając do centrum handlowego, podczas zakupów robią rekonesans pod kątem upominków, sprawdzają oferty w butikach i szukają inspiracji. Kiedy przychodzi czas, spokojnie robią prezenty według wcześniej zaplanowanej listy. – Tacy klienci nie mają potrzeby poszukiwania upominków przy okazji wyprzedaży, lubią kupować kiedy galeria handlowa roztacza magiczny nastrój, tętni świąteczną atmosferą, jest pięknie przystrojona, rozświetlona, a z głośników słychać nastrojową muzykę. Przy okazji korzystają też ze specjalnych punktów pakowania prezentów, które w grudniu pojawiają się w centrach handlowych. Do domu wracają z gotowymi podarkami, które wystarczy włożyć pod choinkę – wyjaśnia Agnieszka Kuś Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa.

Na ostatnią chwilę

To najliczniejsza grupa klientów, którzy gorączkowo poszukują prezentów na kilka dni przed świętami, nierzadko w dzień Wigilii – mówi Katarzyna Czapran z Designer Outlet Gdańsk. Ta grupa klientów to zwykle zapracowane, będące w ciągłym niedoczasie osoby. Zadania, takie jak kupno upominków zostawiają na ostatnią chwilę. – Każdego roku tuż przed gwiazdką przez nasze centrum przetacza się fala klientów, którzy dopiero na dzień lub dwa przed Wigilią poszukują upominków. Choć ich pobyt w centrum handlowym może wyglądać chaotycznie, oni odnajdują się w tym sposobie kupowania. Świadomie wybierają nasze centrum, bo znając ofertę, wiedzą, że znajdą tu wiele unikalnych rzeczy wysokiej jakości i za bardzo rozsądną cenę. Prezenty z pewnością będą niepowtarzalne, a bywa, że kupowane w ostatniej chwili również zrabatowane – dodaje.

W Internecie

W ostatnim czasie wzrosła liczba kupujących online. Szczególnie kiedy cały czas zmagamy się z pandemią i wiele osób po prostu nie chce lub obawia się w pełni uczestniczyć w życiu społecznym. Jednak i tu w czasie dynamicznego, świątecznego wzrostu zamówień pojawiają się problemy z dostawą, a najtrudniejsze zdają się być sytuacje kiedy zamówienie nie spełnia oczekiwań i trzeba je odesłać lub wymienić. Ten model zakupów sprawdzi się tylko, jeśli o podarkach myśli się z wyprzedzeniem.

Przedstawiliśmy cztery podstawowe zachowania zakupowe, które wyraźnie polaryzują się w przedświątecznej gorączce, kiedy zdecydowana większość z nas stara się przygotować niezapomniane spotkanie w większym lub mniejszym gronie. Przedświąteczna atmosfera w centrach handlowych ma swój wyjątkowy urok i z tego też powodu duża część osób, która na co dzień unika zakupów stacjonarnych właśnie w tym okresie chętnie wybiera się na zakupy do galerii, centrów outletowych czy parków handlowych z ofertą markowych rzeczy, a wszystko w cudownym gwiazdkowym anturażu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *